Palveluissamme voit hoitaa monta sähköasiaa helposti silloin kun sinulle parhaiten sopii.
Haluatko seurata kotisi tai yrityksesi energiankulutusta tai tarkistaa sopimus- ja laskutustietojasi? Se on meillä helppoa. Käytössäsi on kätevä 24/7 nettipalvelu, jossa voit asioida silloin kun sinulle parhaiten sopii.
Kirjaudu OmaLumme asiointipalveluun Lummetunnuksellasi.
Ota hyöty irti asiakasetuohjelmamme tarjoamista alennuksista ja eduista. Kurkista Lumme-tiimin sivulle, josta löydät yhteistyökumppaneidemme tarjouksia ajankohtaisista tuotteista ja palveluista
Kirjaudu Lumme-tiimi asiakasetuohjelmaan Lummetunnuksellasi.
Onko sinun tarpeen hoitaa sähköasioita toisen henkilön tai yrityksen puolesta? Tai saitko valtuutuspyynnön, jonka haluat hyväksyä? Siirry Valtuutusten hallinta-palveluumme.
Hei sinä, jolla on ongelmia palveluun pääsemisessä, loithan uuden Lummetunnuksen? Jos et näe normaalia kirjautumisruutua: selaimesi tai tietoturva-asetuksesi eivät mahdollisesti salli sisäänkirjautumista. Pääset palveluun, kun klikkaat etusivulla oma.lumme-energia.fi Etkö näe kirjautumislomaketta? -painiketta.
Jos olet henkilöasiakas, tarvitset Lummetunnuksen luomiseksi mobiilivarmenteen tai verkkopankkitunnukset. Jos olet yritysasiakas, tarvitset yrityksen asiakasnumeron ja käyttöpaikkatunnuksen esimerkiksi laskulta.
Jos et ole vielä asiakkaamme, voit tehdä uuden sähkösopimuksen tästä.
Vahva tunnistautuminen parantaa tietoturvaasi. Selaimena suosittelemme käyttämään Firefoxia tai Google Chromea. Lisätietoja Lummetunnuksesta alla Usein kysytyissä kysymyksissä.
Lummetunnuksella pääset kirjautumaan OmaLumme -asiointipalveluun ja asiakasetuohjelmaasi Lumme-tiimiin. YritysOnline-palvelun käyttäjänä tarvitset myös Lummetunnuksen.
Minulla ei ole suomalaista henkilötunnusta. Voinko saada Lummetunnuksen?+-
Haluan hoitaa sopimus- ja laskuasioita toisen henkilön puolesta, miten toimin?+-
Voit hoitaa toisen henkilön asioita, kun olemme saaneet siitä valtuutuksen. Voit pyytää valtuutusta OmaLumme-palvelussa Omat tiedot -osion Hallinnoi valtuutuksia -toiminnon kautta TAI osoitteessa kirjaudu.lumme-energia.fi
Mikäli sinulla on kuolinpesän asiakkuuteen liittyvää kysyttävää otathan yhteyttä asiakaspalveluumme, numerossa 029 1800 056 (palvelemme 24/7).
Mikä on Lummetunnus?+-
Lumme Energian sähkönmyyntiasiakkaana voit luoda itsellesi Lummetunnuksen, jonka kautta voit käyttää erilaisia sähköisiä palveluita kuten Oma Lumme asiointipalvelua tai asiakasetuohjelma Lumme-tiimiä.
Sähkösopimuksemme on useamman henkilön nimellä, voiko jokainen luoda itselleen oman Lummetunnuksen?+-
Kyllä voi. Silloinen jokainen sopimusosapuoli näkee sopimustiedot OmaLumme-palvelussa ilman erillistä valtuutusta.
Asiakas voi olla sähkösopimuksessa joko sopimusasiakas tai sopimuskumppani. Useamman osapuolen tehdessä sopimuksen, yksi henkilö on sopimusasiakas ja muut sopimuksessa sopimuskumppaneita.
Miksi henkilöasiakkaan Lummetunnuksen luominen vaatii vahvan tunnistautumisen?+-
Vahvalla tunnistautumisella (mobiilivarmenne tai verkkopankkitunnistautuminen) varmistetaan, etteivät sinun tietosi joudu vääriin käsiin. Meille on tärkeää, että asiakkaidemme tiedot säilyvät turvassa ja palvelun käyttö on luotettavaa.
Minulla ei ole verkkopankkitunnuksia. Miten voin luoda Lummetunnuksen?+-
Ongelmia tunnuksen luomisessa tai käyttöönotossa?+-
Onhan sinulla voimassa oleva sähkösopimus kanssamme?
Jos sinulla ei ole suomalaista henkilötunnusta tai verkkopankkitunnuksia käytettävissä voit tilata Lummetunnuksen asiakaspalvelustamme.
Suosittelemme käyttämään selaimena Firefoxia tai Google Chromea. Jos selaimesi tai tietoturva-asetuksesi eivät salli sisäänkirjautumista, valitse palvelun etusivulla oma.lumme-energia.fi kohta Etkö näe kirjautumislomaketta?
Ongelmatilanteissa voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme. Jos mahdollista, lähetä meille sähköpostilla kuvakaappaus ongelmasta, sillä se helpottaa asian tutkimista. Sähköpostiosoitteemme on asiakaspalvelu@lumme-energia.fi.
Kuinka voin vaihtaa Lummetunnuksen sähköpostiosoitteen?+-
Voit vaihtaa Lummetunnuksessa olevan sähköpostiosoitteen kirjautumalla OmaLumme-palveluun. Valitse Omat tiedot, Muokkaa Lummetunnusta, kirjoita uusi sähköpostiosoite ja paina Tallenna.
Tarkistathan samalla, että myös yhteystietosi ovat ajan tasalla.
Mikä on OmaLumme asiointipalvelu?+-
Palvelussa näet kaikki meiltä saamasi sähkölaskut, sähkösopimuksesi sekä voit seurata reaaliaikaista energiankulutustasi. Voit siirtää laskun eräpäivää, vaihtaa sähkösopimuksesi erityyppiseen tai tehdä sähkösopimuksen uuteen kotiin ja/tai päättää entisen, kun olet muuttamassa. OmaLumme asiointipalvelu on käytössäsi 24/7.
OmaLumme asiointipalveluun kirjaudut Lummetunnuksellasi. Kirjautumispalvelumme uudistui 17.5.2022. Jos Lummetunnuksesi on luotu ennen sitä, aloita luomalla uusi Lummetunnus.
Olen yritysasiakas, voinko kirjautua OmaLumme-palveluun?+-
Kyllä voit. Lummetunnuksella voit kirjautua OmaLumme palveluun.
Mikäli sinulla on asiakkuuteen liittyvää kysyttävää otathan yhteyttä asiakaspalveluumme, numerossa 029 1800 056 (palvelemme 24/7).
Mistä näen vanhat laskuni?+-
Uudessa OmaLumme -palvelussa ei ole vanhoja laskuja järjestelmävaihdoksen vuoksi. Laskutuskumppanimme tarjoaa käyttöösi MyRopo-onlinepalvelun, josta pääset näkemään kaikki Lumme Energian lähettämät laskut. Palvelu löytyy osoitteesta myropo.fi/ . Palveluun voit kirjautua joko verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.
Jos sinulla ei ole käytössä verkkopankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta, niin voit olla suoraan yhteydessä Ropon asiakaspalveluun puhelimitse 09 2315 0462 (arkisin klo 8-20) tai laittamalla sähköpostia osoitteeseen energia@ropo.com.
Voinko saada laskut sähköpostilla?+-
Kyllä voit saada. Ota yhteyttä asiakaspalveluun puhelimitse 029 1800 056 (24/7) tai laittamalla sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@lumme-energia.fi.
Miksi en näe OmaLumme palvelussa sähkösopimustani?+-
Jos olet uusi Lumme Energian asiakas, sähkösopimuksesi näkyy palvelussa sopimuksen tultua voimaan.
Tarvittaessa tarkista, kenen nimellä sopimus on tehty. Sopimustiedot näkyvät niille henkilöille, jotka ovat sopimusosapuolina.
Mikä on asiakasetuohjelma Lumme-tiimi?+-
Lumme-tiimi on Lumme Energian asiakasetuohjelma, jossa voit lunastaa itsellesi etuja ja alennuksia yhteistyökumppaneidemme tuotteisiin ja palveluihin. Jos Lumme-tiimi ei ole vielä tuttu juttu sinulle, niin käy kurkkaamassa sitä osoitteessa tiimi.lumme-energia.fi.
Lumme-tiimiin kirjaudut Lummetunnuksillasi.
Olen yritysasiakas, voinko luoda Lummetunnuksen?+-
Pyydä valtuutusta osoitteessa kirjaudu.lumme-energia.fi. Valitse Pyydä valtuutusta ja Linkitä yrityksesi. Tarvitset valtuutuspyynnön tekemiseksi yrityksen asiakasnumeron ja yhden käyttöpaikan numeron, jotka löydät laskulta tai sopimusvahvistukselta.
Mikäli sinulla on asiakkuuteen liittyvää kysyttävää otathan yhteyttä asiakaspalveluumme, numerossa 029 1800 056 (palvelemme 24/7).
Hoidan kuolinpesän asioita, voinko luoda Lummetunnuksen?+-
Voit hoitaa kuolinpesän sähkösopimus- ja laskuasioita, kun olemme saaneet siitä valtakirjan. Voit käyttää valmista valtakirjaa. Lähetä se meille sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@lumme-energia.fi tai kirjepostina osoitteeseen: Lumme Energia, Asiakaspalvelu, Prikaatinkatu 3 A, PL 40, 50101 Mikkeli
Mikäli sinulla on kuolinpesän asiakkuuteen liittyvää kysyttävää otathan yhteyttä asiakaspalveluumme, numerossa 029 1800 056 (palvelemme 24/7).