Ekosähkö on yhdistynyt 1.11.2024 emoyhtiöönsä Lumme Energiaan. Lumme Energia tarjoaa Ekosähköstä tuttuja, EKOenergia-merkittyjä sähkösopimuksia.
Ekosähköläisten sähkösopimukset ovat siirtyneet automaattisesti ja ilman keskeytyksiä Lumme Energialle.
Lumme Energia on vahva ja vakiintunut energiayhtiö, jonka siipien alla Ekosähkön asiakkaat hyötyvät entistä monipuolisemmista palveluista. Yhdistyminen Lumme Energiaan mahdollistaa Ekosähkön asiakkaille kilpailukykyiset hinnat myös jatkossa. Lumme Energia jatkaa Ekosähkön perintöä tarjoamalla asiakkailleen EKOenergia-merkittyä, Suomessa uusiutuvilla energiamuodoilla tuotettua sähköä.
Ekosähkö on ensimmäinen vihreä sähkötuote Suomessa ja ekologisen sähkön tienraivaaja vuodesta 1998. Ekosähköstä tuli Lumme Energian tytäryhtiö vuonna 2021. Vuoden 2024 marraskuussa Ekosähkö yhdistyy Lumme Energiaan.
Ekosähkö myi vain Suomen luonnonsuojeluliiton EKOenergia-merkittyä uusiutuvaa energiaa – ainoana Suomessa. Ekosähkön myymässä sähkössä ei ole laskennallisia hiilidioksidipäästöjä eikä myytyyn sähköön sisälly ydinvoimaa. Ekosähkön omat voimalaitokset sijaitsevat Suomessa.
Vihreään sähköön vaihtaminen ja EKOenergia-merkityn sähkön käyttäminen on kannanotto ympäristön puolesta. Kun valitset Ekosähkön, suosit kotimaista energiantuotantoa. Ekosähkön alkuperä on todennettavissa yksittäisille tuotantolaitoksille, ja päätökselläsi varmistat, että vähintään sähkönkäyttöäsi vastaava määrä tuotetaan uusiutuvilla energialähteillä Suomessa.
Jos sinulla on Lumituuli Oy:n osakkeita, saat yhdellä (1) osakkeella 500 kWh osakkuussähköä. Loput tarvitsemastasi sähköstä toimitetaan Ekosähkönä, joka on EKOenergia-merkittyä uusiutuvaa energiaa.
Lue lisää osakkuussähköstäMikä muuttuu, kun sähkösopimukseni siirtyy Lumme Energialle? Miten jatkossa maksan sähkölaskut? Näihin ja moniin muihin kysymyksiin saat vastauksemme näppärästi alla. Jos jokin jää silti mietityttämään, älä epäröi ottaa meihin yhteyttä.
Tuleeko minun itse siirtää sähkösopimus Lumme Energialle?+-
Ei huolta, ei tarvitse. Sähkösopimuksesi siirtyy automaattisesti ja sähköntoimituksesi jatkuu keskeytyksettä ilman, että sinun tarvitsee tehdä mitään. Muutos koskee sekä määräaikaisia että toistaiseksi voimassa olevia sähkösopimuksia.
Myös aurinkosähkön pientuotannon sopimukset siirtyvät Lumme Energialle automaattisesti.
Olen muuttamassa, miten toimin?+-
Jos olet muuttamassa, voit siirtää nykyisen sähkösopimuksesi uuteen osoitteeseen tai tehdä uuden sähkösopimuksen. Ekosähkön sopimukset siirtyvät myös muuton yhteydessä Lumme Energialle.
Tee sopimus uuteen kotiisi soittamalla meille numeroon 029 1800 056 tai kerro muutostasi asiakasneuvojallemme chatissa.
Pysyykö sähkösopimukseni vihreänä?+-
Kyllä pysyy. Saat jatkossakin sataprosenttisesti kotimaista, uusiutuvaa ja EKOenergia-merkittyä sähköä. Sähkösi alkuperän varmistaa alkuperäsertifikaatti. Voit olla jatkossakin varma, että sähkösopimuksellasi tuet ympäristöystävällistä sähköntuotantoa Suomessa.
Minulla on Lumituulen osakkuussähkö, mitä osakkuudelleni tapahtuu?+-
Lumituulen osakkaiden sähkösopimus säilyy myös ennallaan, etuineen ja hintoineen. Lisätietoja antaa tarvittaessa Lumituulen toimitusjohtaja Jaakko Savolahti.
Mille yhtiölle maksan sähkölaskun?+-
Käytä laskua maksaessasi aina kyseisessä laskussa mainitun yhtiön tilinumeroa ja viitenumeroa.
Saat viimeisen laskun Ekosähkön nimissä marraskuun 2024 aikana. Sen jälkeen sähkölaskuissa näkyy Lumme Energian nimi ja maksutiedot.
Mistä löydän vanhat sähkölaskuni?+-
Löydät kaikki Ekosähkön ja Lumme Energian laskut OmaLumme-palvelusta. Jos sinulle tulee e-lasku, löydät vanhat laskusi myös oman pankkisi e-laskuarkistosta.
Minulla on e-lasku, hoituvatko laskut yhtä helposti kuin aiemmin?+-
Olen maksanut sähkölaskuni suoramaksulla, mitä minun täytyy tehdä?+-
Jos haluat jatkossakin hoitaa sähkölaskusi suoramaksulla, tee uusi suoramaksusopimus pankkisi kanssa.
Yritykselläni on verkkolasku/sähköpostilasku, mitä minun pitää tehdä?+-
Jos yritykselläsi on aiemmin ollut käytössä verkkolasku tai sähköpostilasku, ne jatkuvat automaattisesti ja saat laskusi jatkossakin sähköisessä muodossa.
Kuinka usein saan sähkölaskun?+-
Lumme Energia lähettää sähkölaskun kerran kuukaudessa. Jos sinulla on Ekosähkön asiakkaana ollut toisenlainen laskutusrytmi, se vaihtuu yhdenmukaiseksi Lumme Energian muiden laskujen kanssa.
Milloin on sähkölaskuni eräpäivä?+-
Jatkossa sähkölaskusi eräpäivä määräytyy laskun päivämäärän mukaan. Yhtenäistämme Ekosähkön laskutuskäytäntöjä vastaamaan Lumme Energian käytäntöjä, ja siksi vanhoista eräpäivistä luovutaan. Joillakin asiakkailla eräpäiviin ei tule muutoksia.
Mitä asiakasetuja Lumme Energialla on?+-
Lumme Energialla on oma asiakasetuohjelma, Lumme-tiimi. Lumme-tiimistä löydät esimerkiksi alennuksia ja muita tarjouksia.
Lumme Energian yritysasiakkaat voivat tulla mukaan Lumme-tiimiin tarjoamaan etuja. Lumme-tiimi tavoittaa erinomaisesti ja monipuolisesti potentiaalisia asiakkaita.
Mistä saan tarjoamanne asiakasedut käyttöön?+-
Pääset lunastamaan etuja 1.11. alkaen Lumme-tiimistä. Kirjaudu Lumme-tiimiin omalla Lummetunnuksellasi.
Miten voin lukea Lumpeenlehteä?+-
Uusin Lumpeenlehti lähetetään sinulle sähköpostilla neljästi vuodessa. Voit lukea aikaisempia Lumpeenlehtiä täällä. Lumpeenlehti on verkkolehti, joten sitä ei lähetetä paperisena kotiosoitteeseesi.
Yrityksemme haluaisi tarjota asiakasetuja Lumme Energian asiakkaille. Onko se mahdollista?+-
Totta kai! Tervetuloa mukaan Lumme-tiimiin. Ota yhteyttä viestinta@lumme-energia.fi tai sari.parkkinen@lumme-energia.fi ja kerro lisää tarjoamistanne tuotteista ja palveluista.
Ostaako Lumme Energia aurinkopaneelieni ylijäämäsähkön?+-
Kyllä, myös aurinkosähkön pientuotannon sopimukset siirtyvät automaattisesti Lumme Energialle.
Ottaako Lumme Energia välityspalkkiota myymästäni sähköstä?+-
Lumme Energia ei peri välityspalkkiota kuluttajien ylijäämäsähköstä. Yritysten välityspalkkio on 0,24 snt/kWh.
Miksi korvaus myymästäni ylijäämäsähköstä muuttuu?+-
Joillain asiakkailla korvaus ylijäämäsähköstä nousee, joillakin korvaus laskee hieman. Syy tähän on käytäntöjen ja hinnastojen yhdenmukaistaminen Lumme Energian kanssa.
Jos jokin asia jäi mietityttämään, tavoitat meidät Lumme Energian asiakaspalvelukanavista.
Ota yhteyttäMeille on tärkeää tarjota asiakkaillemme mahdollisuus puhtaaseen energiaan. Vastuullisuus on kuitenkin muutakin kuin uusiutuvasti tuotettua sähköä. Lue, miten edistämme vastuullisuutta omassa yhtiössämme ja tuemme esimerkiksi yhteisöjen ja luonnon elinvoimaisuutta!
Prikaatinkatu 3 A, PL 40,
50101 Mikkeli
Y-tunnus 2038931-6
Olemme aina apunasi, kun haluat löytää tarpeisiisi parhaiten sopivinta sähköä. Ollaan kuulolla!