Jukka Melonen toimii Lumme Energian yritysasiakastiimissä. Tässä tekstissä Jukka kertoo työstään avainasiakaspäällikkönä ja oman yhteyshenkilön hyödyistä yritysten sähkösopimusasioissa. Avainasiakaspäällikön työ on monipuolista ja asiakkaat pysyvät tyytyväisinä, kun Jukka huolehtii heidän sähköasioistaan ammattitaidolla.
Oman yhteyshenkilön suurimmat hyödyt yritykselle
Yritysasiakkaan selkein hyöty omasta yhteyshenkilöstä on helppous. Sähköasioita hoitaa ennakoivasti ihminen, joka on aidosti kiinnostunut asiakkaansa asioista. Helppouden lisäksi asiakas hyötyy kustannussäästöistä, joita syntyy kun yhteistyökumppani tuntee asiakkaansa tarpeet ja tietää, milloin on hyvä hetki tehdä hintakiinnitykset.
Lumme Energia tarjoaa kumppaneilleen niin sanotun avaimet käteen -palvelun energiasopimuksissa. Yritysasiakkaan ei tarvitse keskittyä mihinkään ylimääräiseen sähköasioissa, vaan oma yhteyshenkilö hoitaa yrityksen sähköasiat ja pitää asiakkaan aina ajan tasalla. Jukka tapaa asiakkaitaan säännöllisesti ja pitää jatkuvasti yhteyttä heihin. Oma yhteyshenkilö ymmärtää asiakkaan sähkönhankinnan tarpeet ja osaa tarjota olennaista tietoa markkinoista, jonka pohjalta asiakkaan on helppo tehdä päätökset sähköasioissa. Oma yhteyshenkilö korvaa konsultit, minkä ansiosta sähkön hankinnassa syntyy usein säästöjä.
Joskus yllättävää säästöä voi syntyä, kun yhteyshenkilö selvittää yrityksen sähköasioita. Yhtäkkiset kulutuksen nousut ja laskut eivät jää yhteyshenkilöltä huomaamatta. Lue täältä blogitekstimme: Pääsulakkeiden koko vaikuttaa merkittävästi sähkölaskuun.Asiakkaan kokemukset omasta yhteyshenkilöstä
Asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä siihen, ettei aikaa kulu yrityksen tarpeiden selvittämiseen sähköasioista vastaavalle. ”Meidän ei tarvitse tehdä sitä työtä mihin toinen on valjastettu ja koulutettu. On hienoa, kun ei tarvitse itse valvoa asioiden hoitumista. Olemme aina päässeet siihen lopputulokseen, mitä olemme lähteneet hakemaan. Jos joutuisi erikseen valvomaan asioiden hoitoa, menisi energiaa turhaan hukkaan”, kertoo Savonlinjan liiketoiminnanjohtaja Harri Leskinen.
Yhteyshenkilönä työskentelevään Jukkaan ja Lumme Energiaan ollaan Savonlinjalla hyvin tyytyväisiä. Henkilökohtainen palvelu ja asiakasyrityksen taustojen tunteminen saa kiitosta. ”Jukka tietää asioiden taustat ja siksi meidän ei tarvitse aina aloittaa alusta, kun olemme yhteydessä. Yhteyshenkilön toiminta on aina ylittänyt odotukset ja tämä kertoo siitä, että Lumpeen prosessit, toiminnot ja palvelujen laatu ovat kunnossa”, toteaa Harri Jukasta ja Lumme Energiasta.
”Yhteyshenkilön toiminta on aina ylittänyt odotukset ja tämä kertoo siitä, että Lumpeen prosessit, toiminnot ja palvelujen laatu ovat kunnossa.”
- Harri Leskinen, liiketoiminnanjohtaja, Savonlinja Oy -
Parasta yhteyshenkilön työssä on auttaminen
Lumme Energian yritysasiakkaiden yhteyshenkilönä toimiva Jukka pitää työssään erityisesti asiakkaiden auttamisesta. ”Sähköisellä vuorovaikutuksella pystyn tiedottamaan esimerkiksi kaikille isännöintiasiakkaille meneillään olevista asioista nopeasti, kun asiakas on valtuuttanut yhteyshenkilönsä tekemään hintakiinnityksiä”, listaa Jukka työnsä parhaita puolia. Jukka on sähköalan muutosten eturintamassa ja kehittää asiakkailleen jatkuvasti jotain uutta. ”Parasta on mennä aina näyttöjen kautta”, Jukka toteaa valttikortikseen.
”Helppouden lisäksi asiakas hyötyy kustannussäästöistä, joita syntyy kun yhteistyökumppani tuntee asiakkaansa tarpeet ja tietää, milloin on hyvä hetki tehdä hintakiinnitykset.”
Savonlinja lyhyesti
- Savonlinja haluaa olla Suomen hyväntuulisin, mukaansatempaavin, tuttavallisin, mutkattomin ja työtäpelkäämättömin bussiyhtiö, jolla on yksi tehtävä: palvella sinua.
- Perustettu 1924
- Seitsemän toimipistettä
- www.savonlinja.fi